Van zodra we melding krijgen van een overlijden, gaan we onmiddellijk aan de slag. Het enige wat we nodig hebben is de naam van de overledene, de plaats van overlijden en het telefoonnummer van een nabestaande. Indien de nabestaanden ongekend zijn of niet op hoogte zijn van het overlijden, zorgen wij ervoor dat via officiële weg de naaste familie wordt gelokaliseerd en op de hoogte wordt gebracht.
Tijdens het eerste contact met de familie informeren we hen glashelder over het hele repatriëringproces. De juiste vragen stellen op het juiste moment, is van groot belang.
Dankzij ons wereldwijd netwerk en onze nauwe samenwerking met lokale autoriteiten, ministeries en consulaten organiseren we elke repatriëring snel, efficiënt en met een minimale belasting voor de nabestaanden.
Als buitenlandse autoriteiten bepaalde officiële documenten eisen om specifieke formaliteiten te kunnen vervullen, zullen wij die stukken opvragen bij de juiste instanties en aan de autoriteiten in kwestie bezorgen.
We organiseren de eventuele overbrenging van de overledene naar een koelruimte, we vervullen de noodzakelijk formaliteiten en zorgen voor de behandeling van het lichaam, het hermetisch sluiten van de kist, een eventuele ceremonie en het uiteindelijke vervoer. We informeren de nabestaanden over elke stap in de procedure. Als dat wenselijk is, zorgen wij ook voor de overbrenging van de persoonlijke bezittingen van de overledene.
De overledenen worden overgebracht met een speciaal daartoe uitgeruste wagen of met het vliegtuig.
Bij een terugkeer uit het buitenland met het vliegtuig vervullen we alle luchthavenformaliteiten. Daar hebben we in de meeste Europese luchthavens flink wat ervaring mee. We brengen vervolgens de kist met de wagen tot bij de familie thuis of tot aan het uitvaartcentrum van hun keuze. Eventueel, kunnen we op vraag van de opdrachtgever en/of nabestaanden, de overledene, voor hem naar zijn uiteindelijke bestemming over te brengen, een paar dagen in onze koelruimte bewaren, ...