Tevredenheid voorop
Bij coöperatie DELA streven we naar jouw volledige tevredenheid, ook bij klachten. In lijn met onze coöperatieve waarden willen we dat je verhaal gehoord wordt als je ontevreden bent. Daarom werken we aan de samenstelling van een onafhankelijke geschillencommissie. Elke klacht dient eerst de normale procedure te volgen, maar indien je niet tevreden bent met de geboden oplossing kan je op termijn terecht bij de geschillencommissie.
Dien je klacht eerst in bij de betrokken dienst van DELA. Blijf je ontevreden? Dien dan een geschil in bij de geschillencommissie.
Binnen 15 werkdagen hoor je of je geschil wordt behandeld. De commissie beoordeelt op basis van de beschikbare informatie en kan om extra toelichting vragen.
De commissie neemt een gemotiveerde beslissing binnen 15 werkdagen na de behandeling. De uitspraak is bindend voor DELA. Als je het niet eens bent met de uitspraak, kun je terecht bij externe instanties zoals de Ombudsman van de Verzekeringen.
Met jouw hulp zorgen we voor een betere dienstverlening voor iedereen. Wil je bijdragen aan een eerlijke en transparante klachtenbehandeling en heb je een verzekering bij DELA? Schrijf je dan in als kandidaat-lid door te mailen naar leden@dela.be.
DELA biedt sinds oktober 2022 het lidmaatschap van coöperatie DELA in België aan. Iedereen die sinds dat moment een DELA uitvaartverzekering afsluit wordt automatisch lid. Bestaande verzekeringsklanten zullen in verschillende fases toetreden tot de coöperatie. Tot het moment dat iedereen de mogelijkheid heeft gekregen om lid te worden, kan elke DELA-verzekeringsklant genieten van de voordelen die het lidmaatschap biedt, met uitzondering van verzekeringsklanten die zich actief afmelden. Het lidmaatschap bij coöperatie DELA is niet verplicht: Zo kan je kan een DELA Uitvaartzorgplan afsluiten/hebben zonder lid te worden/zijn van coöperatie DELA.