Wij zijn:
Dela Funerals Assistance 1 bv (hierna ‘Dela’)
Noorderplaats 5, bus 2
2000 Antwerpen
E-mailadres: info@ingedachten.be
Telefoonnummer: +32 2 800 87 87
Ondernemingsnummer (KBO): 0412.937.710
Bankrekeningnummer: BE71 0016 5379 8769
Website: www.dela.be
2.1. Onze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Dela Funerals Assistance 1 aan jou als klant (‘Koper’).
2.2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, zullen we hier niet kunnen leveren en moet je een adres in België aangeven. Het facturatieadres kan zich wel buiten België bevinden.
2.3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
2.4. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.
2.5. Als naast deze Algemene Voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze Algemene Voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verwerft of gebruikt) altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.
3.1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
3.2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling te maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
3.3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden de volgende betaalmiddelen: debetkaart, kredietkaart en PayPal. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
3.4. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. De bestelling wordt steeds afgeleverd bij het uitvaartcentrum dat de uitvaart verzorgt. Dit uitvaartcentrum wordt vermeld op de website van het uitvaartcentrum bij het overlijdensbericht. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze Algemene Voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “betalen”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
In overeenstemming met artikel VI. 53, 4° WER geniet de Koper geen herroepingsrecht voor producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben. Van zodra de bestelling geplaatst is, is deze definitief en kan deze door de Koper niet herroepen worden.
5.1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de goederen tijdens de geldigheidsduur van het aanbod niet verhoogd, tenzij de prijzen worden gewijzigd als gevolg van veranderingen in de BTW-tarieven.
5.2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen en diensten. Dus er zullen nooit verrassingen voor je zijn. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders is aangegeven. Wij kunnen wel besluiten je de bezorgkosten in rekening te brengen. In dat geval zullen wij je op de hoogte brengen voordat wij jouw bestelling bevestigen.
6.1. De betaling is beperkt tot de betaalwijzen die op onze website worden aangeboden. Dit zijn de volgende betaalmogelijkheden: Visa, MasterCard, Bancontact en Maestro.
6.2. Om een veilige online betaling te garanderen en de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens gecodeerd met SSL-technologie over het net verzonden. Om met SSL te betalen, hebt u geen speciale software nodig. U kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het “slotje” in de statusbalk van uw browser.
7.1. Wij garanderen dat onze producten in overeenstemming zijn met je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je mag hebben, rekening houdend met de productspecificaties. Wij garanderen ook dat onze goederen voldoen aan de eisen van alle toepasselijke wetten op het moment van uw bestelling.
7.2. Wanneer je op onze webshop een bestelling plaatst als consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verwerft of gebruikt))n dan beschikt je bovendien, wat de levering van goederen betreft, over een wettelijke minimumgarantieperiode van twee jaar in geval van niet-conformiteit van de consumptiegoederen, d.w.z. wanneer de geleverde goederen niet overeenstemmen met het gevraagde of bestelde goed. Dit betekent dat in geval van gebreken aan de goederen die tot 2 jaar na levering worden ontdekt, de goederen zullen worden hersteld of vervangen.
Je hebt het recht om de goederen gratis te herstellen of te vervangen (naar keuze van de consument, maar onder voorbehoud van wat mogelijk en redelijk is). Alleen als de reparatie of vervanging onevenredige of onmogelijke inspanningen of middelen vergt, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsvermindering of een terugbetaling van het product te eisen.
Als het gebrek gering is, kan je geen terugbetaling eisen.
Als het gebrek binnen de eerste zes maanden wordt ontdekt, wordt het gebrek geacht vanaf de levering te hebben bestaan. De Verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij het daarmee niet eens is. Als het gebrek meer dan zes maanden na de levering wordt ontdekt, moet de consument bewijzen dat het gebrek reeds bestond op het tijdstip van de levering.
Je houdt uiteraard wel rekening met de aard van de goederen, zijnde bloemen en planten, en erkent dat de natuurlijke verwelking van bloemen en planten geen grond kan zijn voor een terugbetaling of herstelling.
7.3. Dela Funerals Assistance 1 tracht de productomschrijvingen en het fotomateriaal zo duidelijk en correct mogelijk weer te geven. De getoonde foto is een afbeelding van de middelste prijscategorie. Informatie over de artikelen betreft altijd indicatieve informatie en kleurschakeringen op de foto kunnen licht afwijken van de echte kleuren. Alle bloemstukken zijn gemaakt door lokale professionele bloemisten. De bloemist zal te allen tijde een product afleveren dat zo gelijk mogelijk is aan het afgebeelde product. Mocht dit niet mogelijk zijn, zal een zo gelijkwaardig mogelijk product geleverd worden.
8.1. Leveringen vinden plaats op het uitvaartcentrum dat de uitvaart verzorgt.
8.2. Als het bestelde product op voorraad is, streven wij ernaar om ten laatste 24u voor de uitvaartdienst te leveren.
8.3. Leveringen zullen plaatsvinden bij het uitvaartcentrum dat de uitvaart verzorgt tijdens de openingsuren van het betreffende uitvaartcentrum.
8.4. De dienst na verkoop wordt verzorgd door Euroflorist België BVBA, onderaannemer van Dela Funerals Assistance 1. De klantenservice van Euroflorist België BVBA is te bereiken via e-mail: dela@euroflorist.be of telefonisch op het nummer (+32) 01 553 10 38. Indien zou blijken dat de bestelling om reden van beschikbaarheid niet kan uitgevoerd worden, dan wordt je gecontacteerd door de onderaannemer die verantwoordelijk is voor je bestelling. Er kan dan in gezamenlijk overleg geopteerd worden om de bestelling aan te passen of de bestelling te annuleren. Bij annulering wordt de volledige aankoopsom teruggestort aan jou op het rekeningnummer via dewelke eerder de betaling werd uitgevoerd.
8.5. Als wij niet op tijd kunnen leveren, zullen wij je dat altijd vóór de verwachte leverdatum laten weten. Als wij je niet tijdig informeren, heb je het recht je bestelling zonder kosten te annuleren. In dat geval betalen wij je binnen 30 dagen na de annulering terug.
8.6. De verzending van je bestelling gebeurt altijd op ons risico, zodat je je nooit zorgen hoeft te maken over eventueel verlies van goederen in de post.
8.7. Als de door ons geleverde goederen tijdens het transport zijn beschadigd, niet overeenkomen met de artikelen op de leveringsbon of niet overeenkomen met de artikelen die je hebt besteld, moet je ons zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 dagen, op de hoogte stellen en ons foto’s als bewijsmateriaal doorsturen zodat wij het gebrek kunnen verifiëren.
8.8. Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de vervoerder. Onze aansprakelijkheid in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan is bewezen dat de klant ze niet heeft ontvangen.
9.1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen tegenover jou na te komen. In dat geval hebben wij het recht om ofwel onze verplichtingen op te schorten voor de duur van de overmacht, ofwel je bestelling definitief te annuleren.
9.2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil die het ons onmogelijk maakt om onze verplichtingen tegenover je geheel of gedeeltelijk na te komen. Tot die omstandigheden behoren onder meer: stakingen, uitsluitingen, arbeidsgeschillen, brand, technische storingen, stroomstoringen, storingen in gebruikte (telecommunicatie)netwerken of -lijnen of andere communicatiesystemen en/of het niet-beschikbaar zijn van onze website website niet of niet-tijdige levering door toeleveranciers of andere derden.
10.1. Je erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten, logo's en/of website berusten bij Dela Funerals Assistance 1 haar onderaannemers of andere rechthebbenden.
10.2. Het is je verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel, zoals het verveelvoudigen daarvan zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming (van Dela Funerals Assistance 1 haar onderaannemers of andere rechthebbenden).
11.1. Wij hopen uiteraard altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht je desondanks klachten hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via (+32) 01 553 10 38 of info@ingedachten.be. Wij beloven je klacht binnen 7 dagen te behandelen.
11.2. Het Belgisch recht is exclusief van toepassing op alle contracten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats. Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uit de aanbiedingen van Dela Funerals Assistance 1 aanbiedingen zijn onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de Belgische rechtbanken van de maatschappelijke zetel van Dela Funerals Assistance 1. Als andere wetgeving van toepassing is om redenen van internationaal recht, wordt deze in eerste instantie geïnterpreteerd overeenkomstig de bepalingen van het Wetboek van economisch recht.
11.3. In het kader van de buitengerechtelijke beslechting van geschillen met consumenten is de door de federale regering opgerichte dienst voor consumentenbemiddeling bevoegd om elk verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen in ontvangst te nemen. Deze dienst zal het verzoek zelf afhandelen of het doorgeven aan de bevoegde instantie. Je kan contact opnemen met de dienst Consumentenbemiddeling via de volgende link: www.consumentenombudsdienst.be/nl.
11.4. In geval van een grensoverschrijdend geschil kan je ook gebruikmaken van het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Unie via de volgende link: www.ec.europa.eu/odr.
12.1. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou zijn dan zal deze voorwaarde geacht worden te kunnen worden afgescheiden van deze Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden.
12.2. Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen Partijen met betrekking tot de erin opgenomen materie.